Hulpdienst

Informatie & advies voor iedereen.

Stuur een email voor meer informatie naar hulpdienstgeldrop-mierlo@sp.nl.
Vaak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd of raken verdwaald in het woud van formulieren, regels en procedures. Een helpende hand voor het oplossen van problemen met de baas, verhuurder of gemeente kan dan een uitweg bieden. De service van de SP Hulpdienst is gratis en voor iedereen, of men nu lid is of niet. Dus aarzel niet als u een helpende hand kunt gebruiken.

De vragen die mensen voor de hulpdienst kunnen hebben zijn zeer uiteenlopend: ziektekosten, verzekering, huur/zorgtoeslag, belastingzaken, subsidies, arbeidszaken, pensioen, uitkering, huurproblemen, bezwaarschriften, wet en regelgeving. Ook als u hulp nodig heeft bij het invullen van een ingewikkeld vragenformulier voor de gemeente of een instelling.

Soms kunnen we vragen of problemen meteen oplossen door informatie en advies te geven, maar soms wordt er ook doorverwezen naar andere mensen of instanties die u verder kunnen helpen. Vaak kan een brief of telefoontje door de SP al veel deuren open doen gaan. Soms moeten problemen ook breder aangepakt worden: de hulpdienst heeft ook een signalerende functie voor de raadsfractie en de landelijke partij.

De medewerkers van de SP-Hulpdienst zijn vrijwilligers. Wij helpen mensen om op te komen voor hun belangen. Komen veel mensen met eenzelfde probleem langs, dan zetten we dit onderwerp op de politieke agenda, door middel van acties en initiatieven. Wij voeren geen juridische procedures namens u en u kunt ons niet machtigen om namens u op te treden. Onze medewerkers adviseren u naar eer en geweten, maar u blijft zelf verantwoordelijk voor uw verweer.